· 

Geef jij het goede voorbeeld aan jouw team?

“Pumps aan en gaan!” Wat kijk ik hier naar uit: de hort op voor mijn onderneming FITWERKT! Deze zin schreef ik al op papier toen ik nog met zwangerschapsverlof was; tja waar het hoofd van vol zit! Én als je doet waar je energie van krijgt dan levert dat alleen maar meer energie op. Hoe beïnvloed je jouw energielevel?

 

Energiegevers en energievreters 

Inmiddels zijn we met zijn allen in ander vaarwater terecht gekomen waarbij we enorm worden geconfronteerd met hetgeen wat we dagelijks doen. Het is voor velen flink passen en meten om alles voor elkaar te boksen. Als je er dan ook nog eens weinig energie van krijgt dan is de dagelijkse routine nog net wat uitdagender dan dat het al was. 

Juist nu is het belangrijker dan ooit om eens goed onder de loep te nemen wat jouw energiegevers zijn. Deel je dag of week eens zo in dat je die energiegevers, óndanks mogelijke excuses, toch de hoogste prioriteit geeft. 

Ben je benieuwd naar meer informatie dan beveel ik je het artikel van Roos Vader aan: klik hier. 

 

‘Corona-kilo’s’ 

Door de verandering is onze werkomgeving verandert. Zowel mentale klachten als fysieke klachten kunnen nu een rol spelen. Veel genoemde klachten zijn stress door bijvoorbeeld de drukte thuis of het niet hebben van reflectie met collega’s. Uit onderzoek van het NCPSB* blijkt dat het stressniveau voor een thuiswerker gemiddeld 40% is toegenomen tijdens de intelligente lock-down. Wanneer een medewerker mentaal klachten ervaart kan dit zich ook uiten in fysieke klachten. Denk bijvoorbeeld aan de spanning die in je lijf ontstaat. 

 

In mijn werk als Vitaliteitscoach richt ik mij op een duurzame gedragsverandering. Door in te zoomen op de verschillende omgevingsfactoren leer ik deelnemers om beter voor zich zelf te zorgen door goede voeding, voldoende beweging, slaap en ontspanning. 

Het woord ‘corona kilo’s’ hoor je veel en dat is niet voor niks. De nieuwe omgeving heeft impact op onze emoties, vaste structuur en daarmee ons gedrag.  

 

Maak vitaliteit bespreekbaar

Graag help ik je de komende tijd aan de hand van een aantal tips. Deel deze tips in je team en gebruik deze informatie als aanleiding om met elkaar in gesprek te gaan ten goede van ieders gezondheid. 

 

Zorg goed voor jezelf en zorg goed voor elkaar, FIT WERKT!

 

Bronnen:

* NCPSB (Nationaal centrum preventie stress en burn-out)

 

Reactie schrijven

Commentaren: 0